fredag 24. juli 2015

Tutorial Toffifee- eske og konkurranse.

Jeg har mange ganger laget slike eske, både til jul og til bursdager. Jeg pleier å skrive målene ned på en lapp, men som sikkert mange kjenner til, så forsvinner disse lappene rett før man trenger dem igjen ;) Nå har jeg endelig fått laget en tutorial med mål, slik at det skal gå litt raskere når jeg skal lage disse eskene. Selv om det sikkert finnes utallige eksempler på hvordan man skal lage dem, delere jeg denne likevel:)

Start med å skjære til en kartong på 17,5 cm x 30 cm.
Preg ved 11 cm, 13 cm, 24 cm og 26 cm.
 Ha på lim/ tape på den smaleste delen. Lim den smaleste delen til den bredeste delen.
 Her er esken klar til dekorering.
Nå er det klart for å kutte til mønsterpapir. Kutt to deler til forsiden og baksiden på 17 cm x 10,5 cm og to deler til kantene på 17 cm x 1,8 cm. Fest disse så til esken.
Nå er det klart for videre dekorering. Her har jeg brukt ark fra Ladybug&Friends og Pion.
Håper denne lille tutorialen var forstålig. Lykke til med deres Toffifee- esker.
Siden dette er den første tutorialen jeg har laget, har jeg lyst til å ha en liten konkurranse. Det du må gjøre er å legge igjen en link til en bloggpost, et album på Facebook e.l. i kommentarfeltet under her der du viser en toffifee- eske du har laget. Det trenger ikke å være et nytt prosjekt. Har du ikke laget en slik eske før, har du oppskriften her. Sett i gang og vis meg resultatet.
Jeg kommer til å trekke en vinner av konkurransen lørdag den 1. august. Vinneren får en overraskelsespakke med charms, halvperler, treknapper og et stempel fra Bildmålarna.

Da håper jeg at mange vil være med på denne lille konkurransen.

4 kommentarer:

  1. Eg har laget mange toffifee esker i min scrappekarriere :) men ikkje alle har kommet ut på bloggen (er ikkje så flink til og oppdatere den)... men her er iallefall et som eg laga til en kollega når han sluttet: http://reginessted.blogspot.com/2013/09/toffifee.html
    krysser fingrene for at eg bli trukket ut :)
    klem Regine

    SvarSlett
  2. http://frkbogstad.blogspot.no/2013/11/snerten-berte.html
    Denne toffifee-øsja lagde eg for snart 2 år sidan, til ein kollega som likar snertne berter.
    Blir vel til at eg lagar nokre til jul att. Då veit eg at du har mal ;)
    Nydeleg julekort / eske :)

    SvarSlett
  3. http://benteskortblogg.blogspot.no/search/label/Toffeinesker
    Disse eskene har jeg laget for en stund siden.
    Blir ikke de siste og tusen takk for at du deler mal med oss:)

    SvarSlett
  4. Jeg har også laget toffifee esker, men som Regine over her sier "ikke alle kommer ut på bloggen". Du kan se en her hvis du har lyst:
    http://scrappemys.blogspot.no/2013/01/one-direction.html
    *Klem fra Inger*

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar:)